2013. október 8., kedd

Zöld füge befőtt

Kertben tettem-vettem, és sóhajtozva néztem a fügefán rekedt sok kis zöld fügét, majd hirtelen felindulásból rákerestem a neten, lehet-e velük valamit kezdeni.
Nagyon szegényes volt a találati lista, két valamirevaló recept összefésüléséből/átgondolásából született meg az én füge befőttem. 
A javaslatot, miszerint a zöld fügéket kesztyűben szedjük, mert a csini fehér nedvecske esetleg allergén reakciókat válthat ki, mosolyogva olvastam...
Hát! Még a talpam is viszketett, de komolyan! 
Legközelebb csakis védőfelszerelésben!
A zöld fügéket alaposan átmostam, ahogy illik, eztán következett a sztori egyetlen macerás része, a szurkálás. 
A fogpiszkáló, mint eszköz kábé fél perc múlva leszerepelt, szerencsére fondant ügyileg el vagyok látva kínzóeszközökkel, így ehhez is találtam megfelelőt! 
Füge őrülteknek már a főzés kezdetétől igazi élmény garantált, ahogy az illat átjárja a konyhát!
Ízügyileg egyelőre csak a lé mennyei aromájáról számolhatok be, az igazi eredményre egy-két hetet szerintem várni kell, csak addig meg ne öljön a kíváncsiság!
Küllemre nem rossz, ugye?


És akkor jöjjön a zöld füge befőtt, ahogy én csináltam:


 Hozzávalók:

1 kiló zöld füge
1 kiló cukor
1 deciliter édes vörösbor
1/2 deciliter cherry
2-3 csomag vaniliás cukor
1 teáskanálnyi őrölt fahéj
befőtt tartósító (gyári, vagy egyéni)

Elkészítés:

A fügéket alaposan megmossuk, szárukat levagdossuk, majd éles eszközzel több helyen, egyenletesen megszurkáljuk.
Fazékba tesszük a fent soroltakkal, és még felöntjük annyi vízzel, ami épp ellepi.
Egy órán át főzzük fedő alatt, lassú tűzön, majd a fügéket üvegekbe szedjük. A lét megmérjük, és hozzá való mennyiségű befőtt tartósítóval újraforraljuk, a fügére töltjük, majd az üvegeket lezárjuk. Pár perces fejenállás után mehetnek a kamrapolcra, de ha biztosak akarunk lenni a dolgunkban, előtte az ágyneműtartóban eltölthetnek pár napot egy kellemes száraz dunsztban!


5 megjegyzés:

  1. Elkészítettem ősszel a be nem érett fügékből. Nagyon finom lett. Mindenkit bíztatok, hogy ha teheti készítse el. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Szia Kriszti!
    Nekem is rengeteg zöld fügém van, tényleg szegényes a receptkínálat.Arra lennék kiváncsi, hogy végül ,így 2 év után milyen lett/volt a teljes végeredmény? Újracsináltad?
    Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég érdekes...még mindig van belőle, egy két darabot bekapok, és elég egy hónapra az élmény... :) viszont volt, akinek adtam, és esküszik rá...egy üveggel próbálj ki, ki tudja.... én többet nem fogok, annyira nekünk nem jött be.

      Törlés
  3. Csinaljatok belole chutney-t husok es sajtok melle isteni finom...

    VálaszTörlés