2012. október 15., hétfő

Tádáááám!

Ma elkészült az, ami miatt ezzel a sajttémával vacakolok egy ideje, egy remek kis füstölt sajt!
A sajtot oltóval készítettem, préseltem, majd sófürdőben állt pár órát, ez volt az elmúlt két nap történése sajtügyileg.
Ma pedig életem Paárja megásta a kis házi füstölőnket a kert egyik sarkában. 
Már a sajt maga is nagyon jól sikerült, ez volt az első kísérletezésem az oltott, és nem valamilyen savval kicsapatott sajttal.
A füstölő ötlete természetesen az internetről származik, és az is, ahogy a sajt készült.
Sok leírást, filmet tanulmányoztam, és igazából egyiket se követem ezerszázalékosan, hanem a sokból kialakult egy kép, én hogyan szeretném csinálni, és bejött...
Az eredmény pedig, amint a képen látható, nagyon guszta lett, és az íze, már így rögtön kóstolva is nagyon finom!
Gondolom, az állás, érés során egyre finomabb ízek alakulgatnak.
Ja, és a legfontosabb elismerés a férfitől: "Na, ez már hasonlít egy sajtra!"
A füstölőről is jöjjön egy pár szó, luk a kertbe, egy kis alagút, a végére rácson a sajtok, rá egy doboz, és ennyi... Az én Paárom persze maximalista és muszáj volt kiraknia téglával, ésatöbbi ésatöbbi, beszéljenek a képek :)
egy kis ásás, ez-az

tűz a nagy lukba, lefedés
a füsttel nem volt gond :)
















a doboz alatt a cuccos!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése