2012. október 9., kedd

Pumpedli, pillecukor, marshmallow...



...vagy ki hogy...
Ma ez készült a boszorkánykonyhámban, mert én bizony függő vagyok, és most, hogy megtudtam, hogy otthon is előállítható, nekiestem a gyártásnak.
30 deka cukorból, egy kis vízből, 2 kanál mézből és zselatinból kb. kétszer ennyi lett...
A rózsaszínhez bodzabogyót használtam színezékként, került bele egy kevéske citromlé is, hogy ne legyen annyira édes, szerintem jót tett neki!
A recept szerint hónapokig eltartható.
Szerintem nem :)







A recept:

15 gramm (másfél kis zacskónyi) zselatinport 6 evőkanál vízzel elkeverek, félreteszem.
30 deka cukrot 1 deciliter vízzel, egy-két kanál mézzel forrásig főzök, majd nagyon lassú tűzön kb. 3-4 percet.
A forró cukorszirupból egy kevéssel elkeverem a zselatinos masszát, majd az egész szirupot beleöntöm.
Robotgép legalacsonyabb fokozatán 6-7 percig, majd a legmagasabbon még 2-3 percig kemény habos masszává verem.
Olajjal megkent sütőpapírt teszek egy tepsi aljába, erre öntöm a masszát, elsimítás, és a tetejére ugyancsak olajjal megkent sütőpapírt borítok. Itt jöhet egy kis lapítgatás, egyengetés!
2-3 órára a hűtőbe kerül, majd kockákra vágom, és 1-1 arányban bekevert porcukros kukoricakeményítőbe forgatom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése