2013. október 23., szerda

Sajt bazsalikomos olajban

Olajban érlelt sajtokkal kísérletezem.
Hasonlókat bárki készíthet otthon, boltban vásárolt sajtból, trappista jellegűt ajánlanék hozzá, de vigyázat, sajtra gondoltam, nem pizzafeltét s egyéb álnéven futó erre-arra....
Én sajátból csináltam, fokhagymás sajt készült tegnap (lásd a háttérben).
Ahogy én csinálom:
A sajtot nagyobb kockákra vágom (amekkora gombóckákat szeretnék), és a parenyica készítéskor leírtak szerint olvasztom.
Finom olíva-, vagy egyéb  kedvenc olajba szárított fűszert/fűszereket teszek, és ebbe dobálom a jó forrón gombócokká gyúrt sajtdarabkákat. Kevés sót szórok a tetejére. Végül jól összerázom-forgatom, és irány a hűtő! Nálam. Mert érlelhetjük a kamrapolcon is, jobb a hatás, én nem fogom sokáig, ha már kicsit átjárja a finom bazsalikomos íz, gyanítom, hogy pillanatok alatt elfogy!
Olajak, és fűszerek tekintetében bátran szárnyalhat a fantáziánk! Egy hibába ne essünk, ne akarjunk hirtelen minden kedvenc ízt rögtön az első próbálkozásnál bevetni! A fűszerek harmonizáljanak egymással, és ne elnyomják, hanem kiemeljék egymás ízét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése