2014. szeptember 29., hétfő

Receptesdi - kelesztés nélküli diós csiga

 A fészbúkon kacsintott rám a recept néhány órája, most meg már a csigáknak kacsingatok oda a tálba.
Csak egy kicsit változtattam a dolgon, olaj helyett vajat, tej helyett tejfölt használtam...
Pillanatok alatt kész, nem ragacsos a tészta, tehát összedobható a dagasztást gyűlölőknek (nekem) is.
Lehetetlen elrontani.
Isteni finom!

A tészta alkotóelemei:
- 25 dkg túró
- 25 dkg liszt
- 2 evőkanál tejföl
- 5 evőkanál puha vaj
- 10 dkg porcukor
- 1 csipet só
- 1/2 csomag sütőpor

A fentieket összegyúrjuk, nyújtjuk és az alábbi töltelékkel megkenjük:
- 20 dkg dió
- 5 dkg porcukor
- 10 dkg baracklekvár 


Én a tésztát kétfelé vettem és két nekiugrásra nyújtottam, kentem, vágtam.
Megkenjük tehát a töltelékkel, feltekerjük, ujjnyi szeletekre vágjuk, sütőpapírra fektetjük.
170 fokos sütőben kb. 20 percig sütjük.
Ha kihűlt, megszórhatjuk porcukorral, nekem ez már sok(k) lett volna a jóból, így kihagytam.
Sőt, a kihűtés is elmaradt...

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése