2013. július 4., csütörtök

Készítsünk gyurmát!

Most jött el az a pillanat, amikor megelégeltem az elérhető árú bolti gyurmát!
Beszárad, kemény, és büdös!
A drága biztos tuti, de azt meg vegye más!
Só-liszt gyurmáról már sokat hallottam, de még sose készítettem.
Most körülnéztem a neten, és a legegyszerűbbet megcsináltam.
Nagyon jó állagú lett, imádnivaló benne tapicskolni!
A gyerek végre tudja használni a fagyiállomást, ez a massza gyönyörűen kinyomható vele! 
Készült anya által hóember, amit Panka  - Kicsi lett a hóember! - felkiáltással palacsintává lapított, valamint perecek, macik és egyebek...
Elkészítés:
Csak össze kell gyúrni a hozzávalókat, nincs főzés, és nincs semmi extra adalék, 5 perc alatt kész!
Ami kell hozzá:
-1 rész liszt
-1/4 rész só
-olaj 
-langyos víz
Az olaj és a víz aránya totál tetszőleges. Én először annyi vízzel gyúrtam össze, amennyire kemény gyurmát szerettem volna kapni, majd annyi olajat tettem hozzá, ami nekem szimpatikus volt ahhoz, hogy egy ragacsmentes, kissé fényes
masszát kapjak.
Színezéshez nekem ott voltak az ételfestékek, bár utoljára használtam erre a célra. Sokkal több kell bele, mint a fondantba, hogy legyen valami színe, kár bele!
Mivel a gyereknek az első odanyalintáskor garantáltan elmegy a kedve a kóstolgatástól, legközelebb megpróbálom a temperát.
Színekkel egyelőre nem variáltam, a kétésfélévesem nagyjából tíz perc alatt úgyis egy undorító egyenszínné gyúrta volna az összeset...
Kiszárítani ezt a fajta gyurmát nem valószínű, hogy lehet, mindenesetre tettem félre két tesztalany perecet.
Zacskóban tartjuk, szerintem sokáig használható lesz, erről is beszámolok később!

Később (július 29.):
A zacsiban tárolt gyurma teljesen oké, kis liszt hozzágyúrását igényelte, a kis perecek szép keményre kiszáradtak...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése