2012. szeptember 22., szombat

Készítsünk sajtot!


Végre legyőztem minden előítéletemet, és kipróbáltam házi tejből is!

Szoktam csinálni korábban is, de boltiból, mert valahogy a házi tejnek nekem nagyon "tehénszaga" van... (én kérek elnézést!)
Kétféle készült, az egyik köményes, a másik fokhagymás-paprikás.


Pankának is nagyon bejön, áll a hűtő előtt és; sajt, sajt...

A lényeg, hogy annak ellenére, hogy nyersen továbbra is ódzkodnék tőle, így sajtként, fűszerezve elillant az a szag, és (feltételezett) íz, amitől idegenkedtem eddig, úgyhogy folytatom!

A készítés rém egyszerű, a tejet vagy aludni hagyjuk, vagy egy kevés borecet, citrom segítségével választjuk el a savót. Mindkét esetben feltesszük melegedni, ha kellőképpen megaludt, nagyon hamar különválik a savó és a sajt, ha friss a tej, beleteszünk egy kevés ecetet (én a 6 liter tejhez kb. egy evőkanálnyit.
Ha kettévált a kétféle anyag, levesszük a tűzről, és egy sűrű szövésű anyagba öntjük. Összefogjuk, és lecsöpögtetjük a savót (kb. fél óra alatt). Aki nem ilyen bogaras, mint én, az tegye a savót hűtőbe, és fogyassza! Egy nagyon egészséges frissítő italhoz jut!
Az anyagba felfogott sajtunkat most egy lábasba öntjük, amibe előzőleg kevés vajat olvasztottunk. Addig főzzük, amíg olvasztott sajt állagú nem lesz. Ekkor levesszük a tűzről, hozzáadunk 1-2 tojást, egy késhegynyi szódabikarbónát (ettől lazább, esetleg még lyukacsos is lesz!), és a fűszereket. Na, ez az igazi gyönyörűség, a lehetőségek tárháza végtelen, reszelt fokhagyma, snidling, apróra vágott paprika, bazsalikom, ésatöbbi ésatöbbi!
Kivajazott formába öntjük, és kihűtjük. Ha meghűlt már fogyaszthatjuk is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése