2012. szeptember 13., csütörtök

Duplamogyorós

Van ez a jó kis sárgabaracklekvárom, amit gyártottam a hosszú téli napokra, szerencsére jól fogy, talán, mert tényleg barackíze van...
Nekem azért kívánkozott alá valami kis keltes, és volt egy kis nutellám, meg egy kicsi még abból a jó kis mogyoródarálékból a Batha-portáról (korábban említve), ezekből született meg a mai kalács.
Sima kalácstészta, aminek a tésztájában a lisztet igény (és a rendelkezésre álló mennyiség) szerint mogyoróőrleménnyel váltjuk ki.
Hat részre szedtem, kettes fonással így három kalács lett. Vagy mindkét fonatot, vagy (mint én most) csak az egyiket kinyújtjuk, és megkenjük nutellával, utána feltekerjük rúddá, és jöhet a fonás. A mogyorókrémet felforrósított margarinnal kevertem könnyen kenhetővé. Szép is, finom is, gyorsan elkészült, kb. fele még meg is van :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése