2015. október 28., szerda

Őszi szünet és egyéb cukiságok

Panka ezerrel belevetette magát ebbe a nagy őszi szünetbe. Tegnap például egész nap hálóingben flangált, és a nap nagy részét az ágyban töltötte. Kezd ráérezni, mi a jó! Érdekes volt, ahogy a 11 órai kelés után olyan fél három magasságában egyszer csak megjegyzi:
- Na, akkor kezdjük elölről!
És visszamászott az ágyba, kezében a tablettel, és csendes pihenőzött.


Amúgy minden rendben Építi a szokásos kis kuckóit, mint a hurrikán söpör át a lakáson, hogy az anyja folyamatos rendfenntartó bevetésen legyen, és lankadatlanul ontja a szöveget.

Egyik este fürcsi után az ölembe ültetem, és a haját próbálom emberi formába hozni. Fellelek néhány előbukkanó koszmót, amit persze azon nyomban nekiállok lekapirgálni, mire felhördül:
- Hé, ne kapirgálj rajtam, nem vagyok én szemétdomb!

Néha megy a könyörgés a fürdés előtt:
- Panka, menjünk fürödni!
- Én nem akarok fürödni!
- Büdös gyerek nem mehet reggel oviba!
- Én nem megyek oviba.
- Mert?
- Mert leszoktam róla.
- Hogyhogy?
- Mert az veszélyes üzem.

Délután van, bekucorodunk a tévé elé, Panka mesét néz, én meg nekiállok egy passziánsznak a telefonon. Panka odanéz, aztán cuki kis dallam kíséretében rázendít:
- Kártyajáték, bűnös kártyajáték.


Nyomkodom a telefonomat, Panka a tabletet, háttérben megy a tévé. Egy zenekarral beszélgetnek, és az egyik tag elsüt egy ilyen mondatot: - A külföldi piac sokkal nagyobb.
Panka felkapja a fejét.
- Hallod, anya?
- Mit?
- A külföldi piac sokkal nagyobb! elmegyünk külföldre?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése