2014. július 22., kedd

Klasszikus nyári - rántott cukkini ubisalival

 ...volt a terv
És kissé elkanyarodtam...
Az egész az uborkával kezdődött. A konyhai kisegítőm fejét rossz felével helyeztem be a gépbe, így gyalulás helyett reszelés történt. Reszelt uborkából nem nagyon szoktam uborkasalátát csinálni, kézenfekvő volt a tzatziki(nak látszó tárgy) készítése.
Aztán, miután ez elkészült, farkasszemet néztem az én termetes cukkinimmel, és abban a pillanatban tudtam, hogy én aztán nem fogok órákig panírozgatni!
"Valami rakott, vagy hasonló kellene" - morfondíroztam, majd össze is dobtam.
Mennyei kajám lett, nem nagyon bánom az alapötletet, de azért az is meglesz!

Így készült a tészta:
Nagyjából fél kiló csirkemellet felcsíkoztam(*), olívaolajon hagymával kicsit megpirítottam, majd kedvemre befűszereztem. Só, bors, fokhagyma, currypor, egy kis szójaszósz, petrezselyem került a húsra. felöntöttem vízzel, lefedtem.
Közben egy zacskó penne tésztát kifőztem.
Mikor a hús megpuhult, hozzáadtam egy óriás cukkini felét, kimagozva, csíkokra vágva, zöld héját szigorúan rajta hagyva!
Pár perc után a cukkini is megpuhult, ekkor összekevertem a tésztával, majd nyakon öntöttem az egészet  fél liter tejszínben elkevert carbonara szósszal (bolti, műanyag, finom!).
Tűzálló tál(ak)ba öntöttem, tetejét olívaolajjal meglocsoltam, majd reszelt sajttal gazdagon meghintettem.
Addig sütöttem, amíg a sajt szépen ráolvadt a tetejére.

És így a saláta:
Egy nagy kígyóuborkát meghámoztam (a tzatzikit héjasan készítik, de én ubisalit terveztem), nagy lyukú reszelőn lereszeltem, majd besóztam, és fél órát állni hagytam.
A sót kicsavartam belőle, 3 gerezd fokhagymát belereszeltem, apróra vágott kaporral megszórtam. Egy kis olívaolajjal és citromlével meglocsoltam, majd (natúr joghurt híján) egy árnyalatnyi majonézzel elkevert kefirt öntöttem a tetejére.
Ezután irány a hűtő, jéghidegen az igazi!
 

(*)
Ha épp eszembejut, és megpillantok egy húspultban szép csirkemellet, akkor nagyobb mennyiséget veszek belőle, felcsíkozom, és nagyjából fél kilós adagokban  megy a fagyasztóba.
Ha egy a fentihez hasonló elképzelésem születik hirtelen főzésügyileg, csak előkapom, és azon fagyottan mehet a megpirított hagymára. hamar megvan, kéznél van, nem kell előkészíteni!
Szeretem az ilyen megoldásokat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése