2016. június 14., kedd

Csipogó első napja

Íme az új szerzeményem, egy elektromos kukta.
Én, aki a hagyományos társától annyira tartok, hogy bár itt lapul egy elég jó minőségű a konyhaszekrényben, csak sima fazéknak használom, erre mégis elcsábultam!
Leves, kocsonya húsz perc alatt, pörkölt fél óra, és hasonlók csigáztak fel benne, de annyira nem is ez volt a fő ok, ami miatt aztán beszereztem egyet, sokkal inkább az, hogy egyben mindent bepakolok, itthagyhatom, és mikor hazajövök, a kész kaja fogad.
Tegnap megérkezett, Csipogó lett a neve, Panka volt a névadó.
Ma elkezdtem tesztelni, mutatom, mivel:

Hozzávalók:

kb. fél kiló császárszél
5-6 szem újkrumpli
2 szelet füstölt szalonna felkockázva
1 kisebb tenyérnyi bürke a szalonna aljáról
1 közepes fej hagyma nagyobb darabokra vágva
2 gerezd fokhagyma
Penny-féle halak fűszerkeverék

víz


Minap a húspultban csodálkoztam rá erre a császár-széle dologra. Soha nem főztem ilyenből, de gusztának tűnt, mondjuk egy pecsenyéhez. Vettem belőle egy kilónyit, a hosszú csíkokat kis pofás darabkákra vágtam, és két zacskóban betettem a fagyasztóba.Most ezt vettem elő, hogy felavassam vele az új szerzeményt.
A kukta aljára leszórtam az összevágott szalonnát, hagymát, beledobtam a fokhagymát, erre helyeztem a fagyott hústömböt, megszórtam kb egy lapos evőkanálnyi halak fűszerrel, ráterítettem a bürkét, egy mérőpohárnyi vizet aláöntöttem.
A kuktát lezártam, hús fokozatra kapcsoltam, kicsi időt rányomtam még a fagyott hús miatt, így 35 percre állítottam.Mikor letelt az idő, kicsit vártam még vele, majd kinyitottam. Kellemes volt az illat, a húsok kissé sápadtnak tűntek, de villával megszúrva puhának találtam.
A rajta levő levet viszont soknak, felét leöntöttem, majd a húsok fölé helyeztem a párolókarikát, és rávagdostam a krumplit, nagyobb darabokban.A kuktát lezártam, rizs fokozatra kapcsoltam 15 percre.
Az idő leteltével kiengedtem a gőzt, a fenti gyűrűről a krumplit a hús közé billentettem, kissé átkevertem vele, jól átjárta a finom szaft.
Bár a krumplira semmi só nem került, így egyben isteni finom lett!
A hús, a szalonna, sőt a bürke is omlós, és valóságos ízkavalkád!

Azt hiszem, megtartom!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése