2013. december 3., kedd

Szaloncukros

Zsuzsa barátnémmal cseverésztem ma délután egy kicsit, és meséli, őt már mennyire beszippantotta a karácsonyvárás. Én is túl vagyok az első adag habcsókocska sütésén, de egyelőre ennyi. 
Most meg este apa fogta és elvitte a kiscsajt csavarogni, én pedig azon nyomban kipróbáltam, ezt a házi szaloncukrot.
Diós:
Semmi extra, darált dió, ízlés szerint porcukor, és vagy egy kis rum(aroma), vagy nálam például a jó kis házi szilvalekvár annak érdekében, hogy egy masszív, gyúrható gömböcöt kapjunk.
Kinyújtottam és egyformákra vágtam, hogy lehetőleg ne mind más méretű legyen, majd egy kis formázás, aztán olvasztott csokiba (a lehető legfeketébbe!) mártás. 
Zsírpapírra pakoltam, és irány a fagyasztó.
Amíg a csoki megdermedt, papírokat vagdostam, majd csomagoltam. Nem volt több az egész egy bő fél óránál.
Az íze valami isteni, külsőleg pedig az én jelenlegi kedvemnek a leginkább szemet gyönyörködtető!
Újabb ízekkel folytatom hamarosan a kísérletezést. Elsősorban kókuszos, valamint egy narancs-kakaó kombó izgatja a fantáziámat.

Folytatás:
Próbálkoztam. Kókuszossal. 
csinálom a kókusztejet, amit nagyon szeretek, és úgy gondoltam, a zaccból próbálom meg előállítani a szaloncukrot. Mézzel, porcukorral és a tejen keletkezett illatos kókusz zsírral gyúrtam össze a száraz kókuszt, de sajnos nem állt össze. Kaptam is egy receptet, amiben tejszín van, és aszongya egy két napig eltartható, hűtőben akár egy hétig is... Hát, nem tudom, nekem ez egy szaloncukor esetében nem jön be, úgyhogy ez egyelőre ennyi.

Csináltam egy adag hamis marcipánosat, ami nem más, mint hófehér házi fondant, mandula ízzel. Itt aztán tényleg nagyon fontos a nagyon keserű csoki, mert amúgy a cucc annyira tömör gyönyör, hogy!

Készült még egy szilvás, zselés, amit próbának szántam, napok óta tervezem fejben az epres-joghurtost, és gondoltam, mielőtt beszerzem valahol a fagyasztott epret, előbb kipróbálom, működik-e egyáltalán. Igen! Finom lett, házi kompót, étkezési keményítő, zselatin... 
Adagokkal nem szolgálhatok, kísérlet volt. Majd az epresnél!
Gyűlik, gyűlik, és a színkavalkád is egyre gazdagabb!

 Minap nagy örömmel huppantam a kanapé lágy ölére, Borbás Marcsi műsora elé, mikor megláttam, mi lesz a téma. Nyalókák, cukrok, csokik, és minden, ami édes és szemet gyönyörködtető.  Aztán jött, amitől még boldogabb lettem, a szaloncukor készítés! Aztán le is lombozódtam, mikor a csaj elővett egy jókora tömb marcipánt, és elmondta, hogy akkor ehhez lehet tenni mákot, vagy diót, vagy.... bármit. Hát igen, így könnyű! Azt a mákosat én is megenném szívesen!

Gesztenyés:
Mivel a boltban kapható gesztenyemasszák akár azon állapotukban formálhatók, ha akarjuk nem kell semmi egyebet tennünk vele. Én kicsit felturbóztam; darált kekszet és narancslevet gyúrtam hozzá. Formázás, bevonás, ahogy eddig.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése