2013. szeptember 18., szerda

Gyúrtunk...

Előkerült a krumpli a földből, potyog a szilva ( az idén kivételesen sok!), napok óta készülődök egy jó kis szilvásgombóc készítésre.
Panka természetesen roppant mód élvezte a maszatolást.
Én nem szoktam nyújtással vacakolni, egy nagy kígyót sodrok, abból csipegetek le nagyjából egyforma darabokat, amikbe belenyomom a szilvát, és gombóccá formázom. A szilvát előre megcukrozom, fahéjazom, ebben szottyad egy darabig. A fahéjat most elhagytam, nem tudom, hogy áll vele a gyermek, nem akartam számára az egészet elrontani egy laza mozdulattal.
Pankának is sikerült a tésztába szilvát varázsolni (csigás gyúrós képen elől a két alakzatban!), ami szép teljesítmény volt!  Én ugyanis nem lisztezem agyon a tésztát, emiatt eléggé ragacsos.
A hosszú kígyómat is folyton lenyúlta, csigát tekert belőle! Emellett természetesen apró csigák, kígyók is születtek a lányka keze alatt.
Tetszett neki később, ahogy előkerültek evésnél az általa készült ezek- azok! 
A cukrozott szilvát is nagy lelkesedéssel tömte magába...
A maradék szilvát a lében, amit eresztett kicsit megfőztem, remek turbó a szilvaimádóknak!












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése