2012. november 18., vasárnap

Ordás, ordas, orda ...

A sajtkészítés során visszamaradt savóból ordát készítünk, lásd előző írásomban...
Az orda nekem valamiért szinte minden alkalommal más lesz, olyannyira, hogy van, amikor a lefolyóban végzi az egész :)
Van azonban, amikor kivételesen jól sikerül, gyönyörűen összeáll, és a 6 liter tejemből a sajt után még olyan 20-25 deka ordát kapok.
Az orda állagra kicsit a túróhoz hasonlít, viszont egy teljesen semleges ízű dolog, aminek épp emiatt széles felhasználási területe lehet...
Ja, nem mellékesen nagyon egészséges!
Szóval, keverhetjük finom házi lekvárral, gyerekeknek kiváló csemege!
Csinálhatunk belőle kenhető szendvicskrémeket, vagy - mint én most - felturbózhatjuk vele a vasárnapi rántott husit.
Kapor és némi só került bele, a húsokat pedig sóztam, borsoztam, klopfoltam...
És rántottam :)
Köretként rizs, kevéske curryvel, petrezselyemmel, és párolt zöldség szójaszósszal.
Íme néhány kép arról, amikor gyönyörűen elválik az orda, és az áttetsző, zöldes színű savó. Nyolc liter tejből készült a sajt, és ez a kis "melléktermék" közel fél kiló lett!














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése